Vi tilstræber længerevarende forløb med henblik stabile relationer til klassens elever og dermed bedre muligheder for elevernes trivsel og tryghed.
Arbejdets fordeling mellem personalet gennemføres således, at medarbejdernes faglige og menneskelige resurser anvendes mest hensigtsmæssigt for skolen som helhed.
Vi tilstræber at:
- Medarbejderne fortsætter som udgangspunkt med deres fag og arbejdsopgaver i det
efterfølgende skoleår. - Klasse-, dansk- og matematiklærere arbejder i længerevarende og stabile forløb, og
vi tager udgangspunkt i treårige forløb i 1. til 3. klasse, i 4. til 6. klasse og i 7. til 9.
klasse. Lærerne kan arbejde i kortere og endnu længere forløb, og den enkelte lærer
kan ønske arbejdsopgaver i forskellige forløb. - Én af de primære voksne forbliver om muligt i klasseteamet (fx klasse-, dansk-,
matematiklærer eller C-sporspædagog). - Dannelse af lærerteams om den enkelte klasse tager, så vidt det er muligt,
udgangspunkt i et fålærerprincip i de yngste klasser med tiltagende faglærerprincip
gennem skoleforløbet. - Klasse-, dansk- og matematiklærere samt C-sporspædagoger fastlægges så tidligt
som muligt. - Nyansatte medarbejdere indgår i fagfordelingen på lige fod med kollegerne på skolen.
I nogle sammenhænge sikres nyansatte/nyuddannede en relevant fagfordeling i
forbindelse med ansættelsen.
Vedtaget af skolebestyrelsen den 11. september 2024.