Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Principper for arbejdets fordeling blandt medarbejderne

Vi tilstræber længerevarende forløb med henblik stabile relationer til klassens elever og dermed bedre muligheder for elevernes trivsel og tryghed.
Arbejdets fordeling mellem personalet gennemføres således, at medarbejdernes faglige og menneskelige resurser anvendes mest hensigtsmæssigt for skolen som helhed.


Vi tilstræber at:
 

  1. Medarbejderne fortsætter som udgangspunkt med deres fag og arbejdsopgaver i det
    efterfølgende skoleår.
  2. Klasse-, dansk- og matematiklærere arbejder i længerevarende og stabile forløb, og
    vi tager udgangspunkt i treårige forløb i 1. til 3. klasse, i 4. til 6. klasse og i 7. til 9.
    klasse. Lærerne kan arbejde i kortere og endnu længere forløb, og den enkelte lærer
    kan ønske arbejdsopgaver i forskellige forløb.
  3. Én af de primære voksne forbliver om muligt i klasseteamet (fx klasse-, dansk-,
    matematiklærer eller C-sporspædagog).
  4. Dannelse af lærerteams om den enkelte klasse tager, så vidt det er muligt,
    udgangspunkt i et fålærerprincip i de yngste klasser med tiltagende faglærerprincip
    gennem skoleforløbet.
  5. Klasse-, dansk- og matematiklærere samt C-sporspædagoger fastlægges så tidligt
    som muligt.
  6. Nyansatte medarbejdere indgår i fagfordelingen på lige fod med kollegerne på skolen.
    I nogle sammenhænge sikres nyansatte/nyuddannede en relevant fagfordeling i
    forbindelse med ansættelsen.


Vedtaget af skolebestyrelsen den 11. september 2024.